2e dag, Biddinghuizen - Maagdenburg, Duitsland

9 augustus 2016 - Maagdenburg, Duitsland

Om 6.00 uur gaat de wekker, ik lag nog heerlijk te slapen dus even rustig wakker worden. Heerlijk geslapen in Sophie haar bed! Daarna wassen, aankleden, alle spullen in de tassen doen en dan naar beneden. Gezellig met Ron en Judith. Boterhammen smeren voor vandaag en lekker kopje thee drinken en boterhammen opeten. Als snel komt 7 uur in zicht en dus gauw de tassen in de aanhanger en auto. Alles nog nalopen en dan vertrekken Ron en ik, uitgezwaaid ✋door Judith richting Elburg om nog even te tanken bij Tango. Gelijk de 5 liter jerrycan gevuld.......in geval van nood! Binnendoor naar de Knobbel, een bergje van 80 meter hoog en dan de A50-A1 en bij Oldenzaal de grens over Duitsland in. Ron en ik zijn ruim op tijd bij de McDonald Holsterfeld, we nemen lekker wat te drinken en 10.15 uur komt Sjors met de familie Jansma aanrijden. We zijn nu compleet! Na wat foto's, begroetingen en bijkletsen gaan we verder met de 4 auto's. Volgende stop Rasstätte Grönegau om iedereen te voorzien van een volle tank en eten en drinken. De reis gaat zeer voorspoedig maar bij de volgende stop moet er toch even gesleuteld worden. Bij Ron zit er iets niet goed bij de koppeling, even op de krik, 10 minuten sleutelen en hij werkt weer naar behoren. In de Bosmal motor gaat het ook prima! Hij verliest geen olie meer en heeft enorme power en vliegt de heuvels en bergen op. Zeker bij Bad Oeynhausen (?) waarna de weg door het centrum overgaat in de 4 bergen weg. Pittige bergen die door de Bosmal bijna allemaal in de 4e versnelling genomen worden.
Na een lange dag met redelijk mooi rij weer komen we aan in Maagdenburg en leidt Ron ons naar Camping Barleber Zee waar gelukkig nog plek is. Prachtig uitzicht op het meer. Ons kampement staat binnen 15 minuten en dan gaan we zitten met wat drinken. We zijn blij met de goede en voorspoedige rit en langzamerhand komen ook de sterke verhalen van de afgelopen jaren.
We eten wat op de camping en zitten nu bij het mini kampvuur van Ron.
Welterusten voor straks, lieve groetjes xxx

1. Lisa:
    10 augustus 2016
    Hi Ingrid,
    wie geht es dir? Bist du jezt in Deutchland? Mooie reislog heb je geschreven :)