1e Etappe, Nieuw-Vennep-Biddinghuizen

8 augustus 2016 - Biddinghuizen, Nederland

Vandaag maandag 8 augustus 2016, wakker om 8.30 uur! Eerste gedachte, oeps misschien had ik toch de wekker moeten zetten..... Ik heb geen haast dus ik ga eerst lekker ontbijten en douchen. Lekker alle spullen bij elkaar zoeken en laatste spullen in de tassen doen. Pff, dat wordt weer sjouwen! Alles naar beneden en bij de auto en aanhanger gezet. Alle spullen uit de aanhanger en de hele boel goed inrichten. Eerst nog even een sticker op de aanhanger plakken. Kampeerterrein Buitenduin, krijgt een mooi plekje! Pap en mam komen even langs om afscheid te nemen en krijg tip over controle van de kogeldruk, deze is echt te laag en dus schuiven we de 'kleine' tas met kleding naar de voorkant. Probleem opgelost! Misschien toch niet zo'n kleine tas ...
Als alles is ingepakt, huisje afsluiten en laatste controle. Het eerste stukje rijden is naar de garage om toch nog het windscherm te plaatsen en wat spullen terug te zetten. De zon☀ komt mooi door dus de kap laat ik eraf, nog even lampen controleren van auto en aanhanger en dan ga ik rijden.
Vandaag dus alleen naar Biddinghuizen.
Nieuw-Vennep rij ik uit en via de Spoorlaan richting 'nieuwe' oprit van de A4, Schiphol, A10 en A6. Het gaat zeer voorspoedig, de Bosmal heeft er zin in en zelfs met de aanhanger tikt hij bij een inhaalmanoeuvre redelijk makkelijk de 100 aan. Bij Lelystad neem ik even een lunchpauze bij Hajé, heerlijk warm broodje met kip en wat te drinken. Opeten in de zon☀ met zicht op mijn mooie combinatie. Regelmatig lopen mensen voorbij die hem bekijken of een foto maken. Even verderop staat een auto die ik nooit eerder heb gezien. Een PAO by Nissan, een oud model maar met nieuw kenteken en stuur aan de rechterkant. Foto genomen en toen zelf ook weer onderweg.
Tegen 14.30 uur rij ik de straat in bij Ron en Judith en parkeer achter hun rode Fiat 126. Na het hartelijke ontvangst even bij de motor kijken, de motor is droog! Als hij wat afgekoeld is nog even verder kijken.
Bij de plaatselijke AH nog even proviand inslaan voor de reis maar ook lekkers voor tussendoor. We moeten maar afwachten wat we morgen weer tegenkomen en hoe laat we op plaats van bestemming zijn. :-)
Samen met Rob kijk ik nog even naar de aansluitingen naar de luchtfilter, daar zit namelijk veel olie. We halen de aftakking naar de zwarte doos weg en zetten er een nieuwe slang op. Gelukkig lag die nog in de voorklep.....:-) We starten de motor en die loopt goed, oliepeil ziet er goed uit! Daar word ik blij van en ik zie de reis steeds meer zitten.
Zojuist hebben we heerlijk gegeten dus nu rustig avondje en relaxen op de bank.
Fijne avond en iedereen bedankt voor de fijne vakantie wensen via de verschillende media! ❤

1. Leuntje v Beele:
    9 augustus 2016
    Leuk zo'n reisverslag. Geniet van je reis en hopelijk zonder pech onderweg.
    Groetjes.