Dromen komen uit🥰

12 juni 2022 - Turijn, Italië

20220612_083548

De start vandaag bij Palazzina di Caccia STUPINIGI van het evenement van de Club Italiano Fiat 126. Kopje koffie, kennismaken en veel foto's. De Italianen zijn gastvrij maar de taalbarrière is best groot, jammer☹️.

Gelukkig doen ze heel erg hun best doen om te vertalen waar het kan🤩. Ze zijn zo blij met onze komst dat we buiten de aanbetaling geen kosten hoeven te betalen.

We krijgen stickers, certificaten van deelname, clubblad en dergelijke. We worden verwend.

De Bosmal heeft veel bekijks en het verbaast ons dat ik de enige ben met een cabrio. Uitleg van de Italianen is simpel. Zij vinden een cabrio te warm, dan zitten ze teveel in de directe zon🤣🤣🤣. Oké, omdenken heet dat😁

Even over tienen stappen we in de auto's om naar de Heritage HUB te rijden. De oude Fiat fabriek, Mia Fiori, is nu een museum in wording dat alleen geopend wordt voor Fiat (oud)medewerkers of evenementen. We zijn dus één van de weinigen die dit mogen zien.

20220612_101240 Voor de poort

20220612_103221 Prototype, 1e van de band, laatste Happy End nr. 1000

IMG-20220612-WA0006

Een grote rondleiding en veel informatie in Engels leesbaar over veel Fiat, Lancia, Autobianci en wat Alfa Romeo. Eerste modellen, prototypes en concept cars.  Maar ook auto's die hebben meegedaan aan diverse rally's.

IMG-20220612-WA0036 Trots op mijn auto🥰❤️

Het voelt als heilige grond😇🙏❤ en wij Hollanders worden er best even stil van en maakt qua emoties best wat los🥲

Nog veel meer foto's gemaakt maar teveel om hier te tonen.

Aan het eind een heerlijke Italiaanse lunch.

20220612_122037 Salami, parmenzaznse kaas, pizza, olijven, mini worstjes en brood. 🤤🤤🤤🤤

Nog een rondrit door verschillende buitenwijken, regio's van Turijn om te stoppen bij een grote Italiaans ijsmaker en verkoper🧁🧁🧁🧁. Smullen😋😋😋

Deze ligt vlak naast de camping Bella Torino, dus na nog de laatste foto's en uitnodigingen van onze kant aan de Italianen om een evenement van ons bij te wonen en veel bedankjes wederzijds nemen we afscheid en liggen we nu voor pampus in de schaduw te wachten tot het iets koeler wordt.

1. Kor Stukje:
    12 juni 2022
    Mooi dat je het zo mag beleven en dat alles blijft rijden.