7e dag, Warschau Polen

14 augustus 2016 - Warschau, Polen

Na een warme nacht, die startte met luide muziek en weer knallende auto's, word ik tegen 8 uur wakker. Ik ben zeker niet de eerste maar vanwege de warmte ben ik snel uit bed en ga ik douchen. Te laat het is een koude tot lauwe douche, maar ik ga er toch onder en voel me heerlijk verfrist. Als ontbijt pak ik een broodje van gisteren dat door Ron in een koekenpan even opgepiept wordt. Warm en knapperig, met smeerkaas op de ene helft en salami op de andere helft. Heerlijk ontbijt met stukje watermeloen toe.
Vandaag staat een racedag op het programma. Wij Hollanders hebben ons niet opgegeven, we zijn voorzichtig met onze Fiats en willen ook de terugweg rijden!
Om 10 uur gaan we naar een klein vliegveld Lotnisko Bemowo, waar ook de Automobilklub Polski zit. Als echte Nederlanders zijn we veel te vroeg en is iedereen nog aan het opbouwen. Er staat wel een verkoper met 126 boeken, bladen, foto's en andere memorabilia. Sommige zaken veel te duur maar ook een aantal leuke artikelen en die worden dan ook aangeschaft. Ik koop zelf niets omdat ik veel zaken herken die ik al in de kast heb staan.
De weersvoorspellingen waren goed, maar we krijgen een flinke plensbui en schuilen even onder een afdak. Dan gaat het race spektakel beginnen. De deelnemers moeten 2 proeven doen en wij gaan bij de eerste proef kijken/ zitten. De auto's moeten eerst een soort van slalom doen tussen banden door en dan keren, zelfde route terug en dan omkeren en over een ondergespoten wegdek het laatste stuk rijden. Het is fantastisch om te zien en ook de verschillende manieren waarop de chauffeurs starten. Het levert wee mooie foto's en leuke filmpjes op.
Onze auto's staan buiten het hek en trekken ook weer veel bezoekers, die natuurlijk ook weg veel vragen hebben en veel foto's maken. Om 2 uur hebben wij het wel gezien en gaan de naar het tegenoverliggende winkelcentrum om inkopen te doen bij Carrefour. Wat een winkel....... daar zijn onze supermarkten maar klein bij. Broodjes, avondeten maar ook drinken. Ik ben gek op Radler dus die nemen we weer mee, misschien niet voor hier maar thuis smaken ze vast ook heerlijk.
Op de camping teruggekomen moeten we nog een formuliertje invullen. Wat is de mooiste auto, de lelijkste en de grappigste Fiat 126, vanavond worden hier prijzen voor uitgereikt. Nu zitten we gezellig na te genieten en wachten op wat de organisatie voor ons in petto heeft.
Als we zelf ook nog een prijs winnen zullen we dat vanavond ook nog hier melden......

1. Rob Limmen:
    14 augustus 2016
    wat een leuke reis/ervaring. geniet er nog maar lekker van. Groetjes uit het immer mooie Schoorl.