4e dag, Poznan - Warschau

11 augustus 2016 - Warschau, Polen

Om 6.30 uur hoor ik in de verte een tintelend maar reageer niet en slaap lekker verder. 10 minuten later hoor ik het weer, verhip dat is mijn wekker...... Uitzetten en wakker blijven. Geeuw, het is eigenlijk best frisjes, om niet te zeggen koud. Ik draai me nog eens om maar krijg het niet warmer dus open ik mijn 'deur' om even naar buiten te houden. Judith is alweer wakker en zit bij de picknicktafel. Goedemorgen! Judith raad me aan om lekker te douchen, de straal is hard en goed heet! Dat is een advies dat ik graag opvolg en pak mijn spulletjes en ga lekker douchen. Zalig, lekker fris en opgewarmd kom ik bij de tenten terug, waar inmiddels meer leven is te bespeuren. Gauw aankleden en al wat spullen inpakken. Luchtbed leeg en slaapzakken opvouwen. Als het theewater klaar is verzamelen we bij de picknicktafel. Gezellig met z'n allen ontbijten totdat Ron en Sjors zichzelf als hagedissen bestempelen en verderop in de zon gaan zitten.
We redden de afgesproken vertrektijd niet maar niemand is er rouwig om. Ron moet voor we van de camping rijden nog e en een remschakelaar vervangen, voor het veilige rijden! Waneer neemt het lastige werkje onder het dashboard over omdat de ogen/bril an Ron niet meewerken.
De eerste stop is in Poznan een supermarkt om de nodige voorraad in te slaan, broodjes (ook met chocolade), chips en bier........
Dan gaan we echt van start op de laatste etappe van de heenreis naar Warschau. We vervolgen onze binnendoor over de 92 die ons door mooie plaatsen stuurt maar ook vergane (communistische) glorie. Sjors, slaat bij een mooi kerkje even linksaf voor de lunchpauze. Op een klein pleintje parkeren we en eten we aan de aanhangwagen van Eppie en Judith. Bij gebrek aan een toilet zoekt éénieder een plekje op om zijn/haar behoefte te doen, in een bosje, tussen boomstammen en in het gras. De kap van de Bosmal gaat open want het is prachtig weer!! De rit gaat al gauw weer verder, want we moeten nog 200 km afleggen!
Na twee uur lijkt het of we verkeerd rijden en stoppen we bij een benzinestation met restaurant en mini terras. We gaan lekker in de zon zitten en hebben zicht op onze auto's die de aandacht trekken en waarvoor auto's speciaal even stoppen op de parkeerplaats. Als we verder rijden is de weg heel goed en kunnen we even flink vaart maken zonder al te veel stoplichten of oversteek plaatsen. Als je rijdt en de Poolse gebruiken accepteert, ga je als klein autootje op de vluchtstrook rijden zodat het handelsverkeer er langs kan. Helaas zien de vrachtwagenchauffeurs zichzelf ook als snelverkeer en dat is soms spannend.
Na in totaal 7 uur onderweg te zijn rijden we Warschau in en vinden we al snel Camping 123 waar we hartelijk worden ontvangen! De Nederlanders zijn gearriveerd. Ik ben echt heel blij en juich bij aankomst. De kosten zijn wat anders dan we gedacht hadden maar dat mag de pret niet drukken. We krijgen mooie linnen tasjes met broodjes waaronder een beker en T-shirt e.d.
We zoeken een mooi plekje op de familiecamping die nu nog vol staat met Italiaanse campers, maar die moeten morgen weg!!!
Ons kampement ziet er weer prima uit en dit is onze plek voor de komende 4 nachten. Nu nog even bij het kampvuur van Ron bijkletsen en dan naar bed.
Welterusten.....

1. Nico:
    11 augustus 2016
    Je hebt het gehaald met elkaar, proficiat en wat een leuke foto's