11e dag, Wolfsburg, Duitsland - Zwinderen, Nederland

18 augustus 2016 - Zwinderen, Nederland

Vandaag de laatste dag met de Fiat groep op pad. Het wordt een pittige rit dus vroeg uit de veren en de tent nog een keer opruimen. Ik weet nog niet wat ik ga doen, gelijk naar huis of nog even bij Yvon langs die in de buurt van Hoogeveen op de camping staat. Dat scheelt me wel bijna 2 uur rijden terwijl we er toch al gauw 400 km moeten rijden. We ontbijten nog eenmaal gezamenlijk en de tegenzin straalt er bij sommigen vanaf. Dralen om de tent in te pakken .......
Toch is alles tegen half 10 ingepakt en vertrekken we van de camping am Allersee. Snel de Autobahn op en richting Hannover, Osnabruck. We maken nog verschillende stops en het valt nog steeds op hoeveel aandacht er onderweg is voor onze auto's maar ook op de parkeerplaatsen komen verschillende nationaliteiten naar ons toe of maken foto's. De markantste vandaag was een Rus die gebaarde of hij een foto mocht maken en uiteindelijk aan Eppie en Ron een foto liet zien van zijn eigen oldtimer. Een gesprek was vanwege de taalbarrière niet echt mogelijk maar het wederzijds respect was prachtig. De man was zo dankbaar dat hij Eppie een fles Russisch water gaf. Onduidelijk is nog of het echt water was of iets sterkers wat er uit ziet als water . Judith merkt terecht op dat we met deze auto's met veel meer mensen/nationaliteiten in contact komen. Dat zou met een gewone auto niet gebeuren.....
Tegen de tijd dat we bij Bad Oeynhausen aankomen gaat er iets mis in de communicatie en missen we Ron en Sander die (dachten we) voor ons zaten , maar toch stiekem al weer getankt hadden en achter ons zaten. Uiteindelijk elkaar weer gevonden bij de volgende Burger King
Dan moet Sjors even sleutelen, de veer van de koppeling hevel is weg of afgebroken, dus gaat de krik er onder, hitteschild weg en nieuwe veer (collectie Eppie, wie anders ) plaatsen, schild weer terug en klaar is Klara ( Sjors en Eppie dus). Volgende stop is Reihne Autohoff voor het afscheid..... gezamenlijk nog een bakkie bij de McDonalds en daarna gaat Ron rechtdoor en stapt Sander bij mij in. Ik had inmiddels besloten naar Yvonne te gaan dus kan Sander nog even in een stoel zitten en hoeft hij pas in de buurt van Hoogeveen over te stappen op de achterbank bij zijn ouders. Onderweg zwaaien we Sjors uit die een korte binnendoor weg neemt naar huis. Vlak voor Hoogeveen stoppen wij nog even om te tanken en stapt Sander over naar zijn ouders. Tot gauw!!
Ik hoef dan nog maar 8,2 km en bij de camping staat Yvon al te wachten. We drinken wat en duiken dan het zwembad in, heerlijk!! Ik word verwend want Yvonne kookt terwijl ik mijn tent op zet en daarna kan ik zo aanschuiven. Gezellig met z'n drieën eten, want Mitchell is e natuurlijk ook.
Nu nog even gezellige avond en dan weer mijn tentje in, nu echt voor de laatste keer voor deze vakantie.