Naam:
Foto’s:
207
Video’s:

Over mij

Ik ben Ingrid een vrouw die al meer dan 20 jaar gek is op de Fiat 126 en heel blij dat ik na 6 jaar weer een mooie trip kan maken.

Mijn liefde voor de Fiat 126 is ontstaan tijdens mijn rijlessen. Er stond toen bij een garage aan de Hoofdweg in Nieuw-Vennep een leuk klein blauw autootje. Ik kende het model (FIAT126 BIS) niet maar was wel reuze gecharmeerd en heb hem gekocht. Na een paar jaar vanwege hoge onkosten verkocht maar ik miste mijn pittige autootje, of rugzakje zoals vrienden hem noemden. In 2000 kwam ik erachter dat er een club voor deze autootjes was en ben ik donateur van de Fiat 126 Club Nederland geworden en na de aanschaf van mijn (2e) blauwe Fiat 126 BIS echt lid. Al gauw kwam er een 2e auto de Bosmal Cabrio (foto) en ook nog een Regenboog POP Cabrio bij. De Bosmal Cabrio uit 1995 is mijn grote liefde en samen met mijn partner Arjan hebben we nu ook weer een rode Pop cabrio met BIS motor en een rode Personal. Mijn witte Bosmal blijft toch wel mijn favoriet, ook vanwege de mooie herinneringen die ik met deze auto heb gemaakt. De aanhanger uit 1966, een Picnic Micky van DAF,  maakt in combinatie met de Bosmal het plaatje compleet en we krijgen veel reacties onderweg.
Ik heb de afgelooen 20 jaar leren sleutelen aan de 2 cilinder, luchtgekoelde, 650CC motor en kan nu kleppen stellen, startmotor vervangen maar ook andere (grotere) reparaties durf ik aan.

Over mijn reis

Screenshot_20220531-095136_WhatsApp

Van 9 tot 15 juni 2022 ga ik samen met andere leden van de Fiat 126 Club Nederland naar Turijn, Italië om het 50 jarig jubileum te vieren van de Fiat 126.

Bezochte landen

Ik heb 26 landen (11%) bezocht:

België, Belize, Canada, Denemarken, Duitsland, Egypte, Filipijnen, Finland, Frankrijk, Guatemala, Hongkong, Italië, Jersey, Luxemburg, Mexico, Nederland, Nederlandse Antillen, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.