Dag 5, Warschau 13 ocólnopolski zlot Fiata 126P

12 augustus 2016 - Warschau, Polen

Vanochtend de mogelijkheid om uit te slapen, om half 8 wakker. Door de extra kleding, fleecetrui en sokken maar ook fleece deken het niet koud gehad. Als ik de tent open doe is het veld voor me al bijna leeg. De Italiaanse campers zijn al weg of aan het opruimen, zij maken plaats voor de Fiatjes. De hele camping is vanaf vandaag tot en met maandag 15.00 uur voor de Fiat meeting. Het is prachtig weer, de zon☀ schijnt en geen wolkje☁ te zien. De hele groep wordt langzaam wakker, bij Sjors duurt het heel lang voor hij de tent uit komt maar is dan ook weer lekker uitgerust.
Het sanitair op de camping is oud en gammel maar schoon en de douches niet echt warm maar wel te doen, dus snelle douche en dan korte broek en T-shirt aan. Langzaam komen er meer Fiats de camping op rijden, een bonte verzameling van uitgebouwde, originele, gekke en prachtige Fiats komen voorbij. Het is hier kijken en bekeken worden! Iedereen is hier met hetzelfde gevoel en dat is met trots je Fiat 126 showen en kennismaken met andere Fiat 126 liefhebbers.
Als Hollanders krijgen we veel complimenten van de organisatie, zij zijn er heel trots op dat wij vanuit Nederland hun evenement bijwonen. Je merkt het ook aan de verschillende keren dat ze langslopen of rijden om te vragen of alles goed gaat en of we het naar het zin hebben. Als we een rondje lopen komen we een dame van de organisatie tegen met iemand van de pers, hij wil gelijk naar onze auto's om foto's te maken en stelt ons een aantal vragen.
Op een moment worden we aangesproken door een jongen die blij☺ is ons te zien. Het blijkt dat we al vanaf de Poolse grens zijn gespot en gevolgd door veel mensen en dat onze gegevens zijn doorgegeven aan elkaar via Facebook. Ze waren benieuwd waar we naar toe gingen en zouden klaar staan als we panne zouden krijgen. Vooral mijn posts op Facebook werden gevolgd en zo wisten ze waar we waren en hoe laat we verder reden.......:-) Wij hadden geen idee maar is wel leuk dat er zo'n interesse is.
In de loop van de ochtend rijden we met 3 Fiats naar de dichtstbijzijnde supermarkt om inkopen voor de dag te doen. We gaan BBQ-en vanavond, dus er moet vlees, salade en stokbrood ingeslagen worden. Onderweg zien we een Fiat 126 rijden met allemaal knuffels op het dak en in de auto, zou die ook naar de camping gaan????
Terug op de camping wat eten en drinken, rondje lopen en foto's maken. Ondertussen gaat bij mij het lichtje uit en ga ik een uiltje knappen. Ik slaap een uur en ben dan nog stede lui maar voel me wel beter. We verbazen ons over de aandacht voor onze auto's, vooral de groene Fiat van Eppie, Judith en Sander trekt veel aandacht, maar ook mijn Bosmal Cabrio trekt veel mensen. Er zijn aan het eind van de dag maar 5 Bosmals op het evenement aanwezig. 2 witte, 2 rode en 1 goud/groene.
Tegen zessen steken we de BBQ aan en gaan we heerlijk eten, ondertussen genietend van alle voorbij rijdende Fiats. Straks weer foto's maken
Om 20.00 uur wordt het evenement officieel geopend, gelukkig heb ik vandaag kennisgemaakt met een Poolse deelnemer Sylwia die in Londen woont en ook een Bosmal heeft. Zij vertaalt het verhaal en legt uit wat de nachtroute inhoud en ook de rest van het programma. Alle deelnemers uit landen buiten Polen worden apart te noemen en welkom geheten!!
Nu is het genieten van een DJ op ons veld met redelijk goede muziek. We zijn alleen bang dat het tot 2 uur duurt
Later zullen we nog wat foto's uploaden, maar deze moeten we nog even lospeuteren van de verschillende SD kaarten.

1. Leuntje v Beele:
    12 augustus 2016
    Wel apart, al die Fiatjes bij elkaar. Hoeveel auto's komen naar dit evenement?
    Veell plezier.