9e dag, Poznan-Polen naar Wolfsburg-Duitsland

16 augustus 2016 - Wolfsburg, Duitsland

Het was vanochtend al weer vroeg dag, maar na een warme nacht geen enkel probleem om met een voorzichtig zonnetje de tent uit te komen. Snel wassen en aankleden en dan alles wee inpakken. De tent nog even laten staan en eerst maar even ontbijten. Handig hoor, die picknick tafels!!! We eten gezamenlijk en daarna worden de tenten droog ingepakt. Al om 9 uur zijn we klaar voor vertrek maar helaas brengt een lekke achterband van Eppie een klein beetje roet in het eten. Sander en Eppie hebben de band binnen 10 minuten gewisseld en kunnen we alsnog vertrekken. Eerst even boodschappen doen bij het winkeltje van een week geleden. Broodjes, bier, citroenwater, chips e.d....
Nu gaan we echt Poznan uit, met nog meer vertraging vanwege 2 ongelukken. Zo te zien alleen blikschade van 2 personen auto's en een geschaarde vrachtwagen. We rijden weer binnendoor en met verschillende benzine-, plas-en desktops komen we richting de grens. Op de plaats waar we vorige week de tuinkabouters en beesten hebben gespot stoppen we nu weer en daar zit ook een zaakje dat Eppie's band kan repareren. Sjors schaft een varkentje aan voor Jan en ik een kabouter voor bij mijn voordeur. Ook leuk voor mijn Poolse buren.
Tegen twee uur rijden we dan eindelijk de Pools-Duitse grens over en kunnen we het gaspedaal lekker intrappen..... dat dachten we. Eerst een flinke file en daarna echt door. We moeten nog ongeveer 300 km tot aan Wolfsburg dus we hopen daar om hafl 8 te zijn. Elke 1 1/2 uur stoppen we om even de benen te strekken en de ogen op iets anders te richten dan het asfalt. Bij 1 stop zijn we zo melig dat de varkens en kabouter in de berm neergezet worden en daar wordt een heel verhaal om gebouwd. Details zal ik niet vermelden....
10 minuten voor 8 komen we aan op Camping Allersee in Wolfsburg. We hebben wel het gevoel dat we hiermee vloeken in de kerk, dit VW bolwerk met de fabriek en alle andere door VW gesponsorde verenigingen en gebouwen. Wij blijven trouw aan de FIAT, alhoewel Ron dat alleen in de Fiat evenementen doet.
Na een wandeling naar de McDonald voor de ene helft van de groep en een foute route naar een ander McDonald voor de ander helft, zitten we nu nog even na te kletsen voor we naar bed gaan.