10e dag, Wolfsburg

17 augustus 2016 - Wolfsburg, Duitsland

Wat lekker, vandaag hebben we geen haast omdat we nog een dagje hier op de camping blijven. Ik word om 7 uur wakker maar draai me nog een keertje om. Tegen 8 uur doe ik mijn tent open en zie mist maar voel ook de zon erachter. Binnen een half uur is de mist verdwenen en komt de zon lekker door. Ik ontbijt in mijn pyjama met heerlijk verse broodjes. Daarna douchen en aankleden want we gaan vandaag naar de Autostadt, museum en verkooppraatje voor alle automerken vallend onder de FAG. We gaan na 10 uur rijden, de afstand is niet groot, we zouden het ook kunne lopen maar Ron weet dat je een speciale parkeerplaats krijgt als je met een oldtimer komt. Na 5 minuten komen we bij de poort en krijgen we gelijk een gratis parkeerplaats voor de entree!! We zetten de auto's zo neer dat we ook de Italiaanse vlag vormen. Een klein statement voor het Volkswagen imperium. Auto's afsluiten en dan naar binnen, wat een entree en wat een net personeel, zeer voorkomend en alles geregeld met de Duitse grundligkeit... We krijgen met onze ANWB pas €2,25 korting, dat scheelt weer!!! De entree en het groene park tussen de gebouwen doet denken aan de Teletubbies en Disneyparken, heel mooi onderhouden en zeer schoon! We lopen eerst naar het paviljoen met de historische auto's, je start op de bodem wenste verdieping en loopt langzaam over alle afdelingen naar beneden. Prachtige klassiekers van, VW, Bugati, Ford, Autobianci, Delorean, Porche, Bentley enz. enz.. Veel foto's gemaakt en genoten van deze oude wagens. Helaas waren er geen Fiats . Volgende paviljoens die we bekeken hebben zijn van Porche, Volkswagen, Seat, Audi maar dit zijn paviljoens waar de nieuwste auto's getoond worden en waar je een kijkje gegeven wordt in de nieuwste techniek. Eigenlijk heel luxe verkooppunten. Bij de Audi kregen we een interactieve bal die van kleur veranderde per afdeling en die je in de muur kon plaatsen om extra informatie te krijgen. Als het goed is krijgen we ook onze groepsfoto nog gemaild.
We nemen ook een kijkje in de toren waar alle nieuwe auto's staan opgeslagen voordat ze in het pand er naast worden opgehaald. Nieuwe eigenaren van een VW kunnen deze hier ophalen en dat is heel luxe en openbaar. Het laatste paviljoen is met de professionele auto's en camper. De camper trekt veel aandacht, die zou ik ook wel willen hebben maar is niet betaalbaar.....
Moe maar voldaan gaan we terug naar de auto's en rijden terug naar de camping. Het is trouwens prachtig weer en ik rij met de kap open en krijg spontaan zin in een zwempartij in het meer naast de camping. Bij de camping gaan we eerst wat drinken en de verhalen aan Judith vertellen die even van een rustdag op de camping heeft genoten. Wat gaan we eten vanavond? BBQ op de laatste avonds, dus eerst even naar de supermarkt en inkopen doen. Het wordt een soort Saté en filetlapjes voor Sjors en mij, samen met een salade en een yoghurt toetje toe. Gauw terug naar de camping en bikini aan, ik ben de enige die wil zwemmen dus alleen naar het strandje en snel het water in. Ik zwem tot ver over de helft van het meertje en terug, zalige temperatuur en heerlijk genieten. Terug bij de tent snel aankleden en dan is de BBQ al klaar en kan het vlees er op. We hebben weer een hoop ook met de kabouter en varken, zij krijgen van alles te eten en er worden veel foto's gemaakt. Hilarisch, meer kant ik niet vertellen
Als toetje gaan we naar de McDonalds lopen voor een kop koffie of een ijsje. Nu weer met zijn allen rond het laatste kampvuur van deze reis, morgen scheiden onze wegen en gaat ieder weer naar zijn eigen huis. Voor mij was het tot zover een heerlijke belevenis met fijne vrienden. Bedankt allemaal en tot gauw !